שרירים לבנות זה נשי?

מצורפת מטה סוגייה נוספת שהועלתה ע"י נערה בת 15 באתר Ask People המאפשר לבני נוער להעלות קשיים שהם מתמודדים אתם ולקבל עצות מאנשים הגולשים באתר. הנערה עוסקת בריקוד ובפיתוח שרירים, מה שגורר לעג וירידות מצד חבריה וגורם לה לחוסר בטחון. שירלי קליין, יועצת ומטפלת משפחתית זוגית, מעניקה באופן קבוע ייעוץ מקצועי לבני הנוער באתר. התשובה והשאלה הופיעו גם באתר האינטרט Rosh1.

היי אז ככה .
אני בת 15 בכיתה י ואני כבר מגיל 12 מתאמנת במכון כושר ורקדנית מקצועית, ככה שהתפתחו לי שרירים ועכשיו כולם צוחקים עליי ואומרים שאני גבר!
רואים לי את השרירים בידיים, שרירים בבטן ברגליים בגב בכל מקום אפשרי!!
זה מוריד לי את הביטחון לגמרי. מה אפשר לעשות??

שירלי מעודדת את הנערה לקבל את עצמה ואת היופי המיוחד שלה, מפני שלכל אחד יש את התפיסה שלו לגבי מושג היופי, ואף אחד לא צריך להשתנות אם הוא אוהב את איך שהוא נראה רק כדי לרצות את הסביבה הקרובה.

בת 15 יקרה,

כל אחד תופס את היופי בצורה שונה – אחד אוהב רזה, אחר אוהב מלא ואחר אוהב שרירים, וזה תקף גם לגבי מה שלא אוהבים. נשמע שאת נערה בריאה ופעילה, שרוקדת ומתעמלת, וכמו שאומרים ב"אתנה": "כשאת עושה ספורט, את תמיד מנצחת". רק את מגדירה אם את נשית או גברית, לפי תפיסתך האישית. אם את אוהבת את מבנה גופך השרירי, היי גאה במי שאת ותאהבי את עצמך בלי לחוש שעלייך לשנות זאת כדי לרצות את אלו שלא אוהבים זאת. נשיות זה מה שאת מקרינה מבפנים, והיא אינה תלויה בשרירים. הקפידי להקיף עצמך בחברים שאוהבים אותך בזכות מה שאת. אלו שאינם רואים זאת אינם ראויים להיות חברייך.

בהצלחה,

שירלי קליין – מטפלת משפחתית זוגית מוסמכת, מומחית בבני נוער.