מתחרטת על הרגע שהחלטתי להיות טבעונית, קשה לי לחיות בלי בשר

שירלי קליין, יועצת ומומחית לטיפול משפחתי וזוגי מעניקה באופן קבוע יעוץ לסוגיות, קשיים והתלבטויות שבני הנוער מתמודדים אתם. השאלה הנ"ל הוצגה באתר הנוער הפופולארי Ask People על ידי נערה בת 13 המציגה עצמה כ "אנונימית בת 13", ופורסמה גם באתר האינטרנט של מגזין הנוער ROSH1.
הנערה החליטה להיות טבעונית אך גילתה כי למרות אהדתה הרבה לבעלי חיים היא מתגעגעת לטעם הבשר ומתלבטת אם לחזור לאכול אותו. הנערה חוששת כי החזרה לאכילת בשר תגרור אחריה לעג מצד אחיה ובני משפחתה ותגרום לה לעלות במשקל.
שלום לכולם לפני כשנה החלטתי להיות טבעונית כי היה לי קשה עם הסבל שהחיות עוברות ועכשיו אחרי שנה אני מתחילה לפקפק בהחלטה הזאתי עדיין קשה לי עם הסבל שהחיות עוברות אבל קשה לי לחיות בלי בשר זה אולי ישמע מוזר אבל בכלל לא קשה לי בלי חלב וביצים אני רוצה להפסיק להיות טבעונית אבל אני מפחדת מהתגובה של המשפחה שלי ההורים שלי לא טבעונים ולא צמחונים אבל בני דודים שלי כן ויש לי בת דודה צמחונית וסבתא שלי צמחונית ואני לא יודעת מה תהיה התגובה שלהם ואיך הם יגיבו לזה שהייתי טבעונית ופתאום אני אוכלת בשר ואני גם מפחדת מהאחים שלי כי הם בטח ירדו עליי בגלל שהרבה פעמים קצת הטפתי להם על זה שהם אוכלים בשר ולעבור לצמחונות זה לא אופציה כי אני לא מתגעגעת לחלב וביצים אלא לבשר ואני פשוט לא יודעת מה לעשות ואני גם מפחדת שאני יעלה במשקל כי אני ילדה די מלאה הגובה שלי הוא 1.71 והמשקל שלי הוא 71 קילו ואני מפחדת שאם אני יחזור לרכול בשר אני יעלה ביותר משקל.
אני לא יודעת מה לעשות
להמשיך להיות טבעונית
להפסיק להיות טבעונית ולהתמודד עם התגובות של האנשים והעלייה במשקל
או לאכול בשר בסתר
תעזרו לי
על מנת לסייע לנערה בהתלבטות שלה פרסמה שירלי קליין את התגובה הבאה:

בת 13 יקרה,

טבעונות היא דרך חיים, ובין אם דבקים בתזונה טבעונית ובין אם לא, היא אינה צריכה להיות קשורה כלל לתגובה של בני המשפחה או לחשש שלך שמא תעלי במשקל. אם תקבלי החלטה ברורה, בני המשפחה יקבלו את החלטתך, גם אם קצת יציקו לך בהתחלה. ובנוגע לתזונה שלך – הרי ניתן לאכול בריא ומאוזן בשילוב של בשר, כך שאין הכרח שתעלי במשקל. אני מאמינה שבגילך הצעיר לא צריך לקחת את הדברים לכיוונים מוחלטים, לא הכול שחור או לבן. את יכולה למשל להחליט שאת מרשה לעצמך לאכול בשר כשמאוד מתחשק לך ובשאר הזמן לא לאכול בשר, כלומר אל תגדירי את עצמך כך או אחרת – "אני טבעונית" / "אני אוכלת בשר". בדרך זו גם תיתני ביטוי להשקפותייך המוסריות, אך לא תימנעי מבשר לחלוטין (רק מדי פעם). ואם ישאלו אותך אם את טבעונית, תוכלי לענות שאת לא טבעונית, אך את משתדלת לא לאכול בשר מטעמי מצפון.

בהצלחה,

שירלי קליין – מטפלת משפחתית זוגית מוסמכת, מומחית בבני נוער.