יחסי חמות-כלה

177894

 יחסי חמות/כלה הינו נושא מורכב הטומן בחובו מטענים רגשיים רבים , ומערכת יחסים סבוכה  המשולש חמות-בעל-כלה. רבים פוסלים מראש את האפשרות לקיום מערכת יחסים טובה ותקינה עם החמות, אך הדבר אינו חייב להיות כך בהכרח. קשר זה תלוי פעמים רבות במידת הרצון הטוב של השתים,  ובהפחתה משמעותית של רמת הציפיות ההדדיות. כלומר, כל אחד מן הצדדים צריך לעשות מאמץ להתנהל בקשר מתוך מקום של כבוד, של הערכה ושל אמפטייה  לשני , ולהוריד את רמת הצפיות  בהתיחסות זו לזו ובפנטזייה של "היא כמו הבת שלי" או "היא כמו האמא שלי" או לחלופין היא "גונבת" לי את הבן/הבעל.  בעצם אין סיבה למאבקי כח ולסכסוכים מיותרים, אם כל אחת מהן תדע את מקומה בחלוקת התפקידים הברורה בין אם החתן ובין אשתו, ולא תנסה להכנס לנעלי רעותה.

אין ספק שמערכת יחסים תקינה בין החמות לכלה, משפיעה רבות על מערכת היחסים של בני הזוג, ומונעת סכסוכים מיותרים. הבן/הבעל מוצא עצמו לעיתים תכופות מתהלך על ביצים בנסיון לרצות את שתי הנשים החשובות והמשמעותיות בחייו. גם כך זוגיות מזמנת במהלך השנים אתגרים רבים לזוג, והרי זה אתגר שניתן בקלות להמנע ממנו ביצירת מערכת יחסים תקינה וטובה, שתשפיע לחיוב הן על הקשר הזוגי והן על הקשר בין החמות לכלתה.

 מידת הקרבה והמפגשים ההדדיים בין החמות לכלתה תלויים באיכות הקשר שנרקם בין השתיים. בכל מקרה חשוב לא להמנע ממפגשים משותפים ומשפחתיים. המנעות זו הינה ילדותית ומעבירה מסר שלילי לכל הנוגעים בדבר. כל אחת מהן צריכה לקחת אחריות על עצמה ועל התנהגותה, ולהמנע מביקורתיות ומשיפוטיות מיותרים.

יחסים טובים בין החמות ובין הכלה יטבו עם המשפחה כולה, וייסייעו באווירה טובה וקשר טוב בין כל חברי המשפחה. חשיבותו של הקשר עולה כאשר ישנם ילדים, שבעבורם קשר זה של חמות-כלה יהווה מודל חשוב בבגרותם.

פורסם בנענע10
 http://lifestyle.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1006818
התמונה מתוך — 
 לא לריב! מתוך הסרט חותנת בהפרעה    צילום: יחצ