מי זה לעזאזל הילד הזה ??

handmade-791693_1280החל מגיל 10 לערך נכנסים הילדים לגיל ההתבגרות. מרגע זה מרגישים הורים רבים, שהקרקע נשמטת תחת רגליהם. המוכר והידוע נעלם לחלוטין, ובמקומם מגיעים נער או נערה, שמרגישים להוריהם כמעט "זרים" — "אני לא מכיר את הילד שלי", "הוא מדבר ואני לא מבינה כלום ממה שהוא אומר", מה זה הלבוש הזה? ככה את לא יוצאת מהבית!" , "תחליש את המוזיקה, מה אתה שומע שם ??", "כבר צלמת מאה תמונות לא צריך עוד אחת" וכו'. נשמע לכם מוכר? כנראה אתם במקום הנכון.

כשהילדים צעירים טרום גיל ההתבגרות, יש להורים שליטה כמעט מלאה על חייהם. הם יודעים היכן הם ומה הם עושים בכל רגע משעות היום והלילה. בגיל ההתבגרות הילד צריך לפתח את עצמאותו בעזרת היפרדות מההורים ובדיקה עצמאית של החיים. חלק חשוב מהיפרדות זו בא לידי ביטוי בחיבור לקבוצת בני הגיל ויצירת שייכות מופרדת מההורים. גיל ההתבגרות הוא גיל שבו מתנסים בהרבה מאוד דברים, צוברים חוויות שונות ואף "הולכים על הקצה" כדרך לבדוק מה אקח עימי לחי הבוגרים ומה לא. בני הנוער יוצרים לעצמם סגנון דיבור, העדפה למוזקה, אופנה ובילוי ששונה במהותו מעולם המבוגרים. בעולם בו הטרנדים והשינויים מגיעים בקצב מסחרר ובכל רגע מגיח לעולם סגנון חדש ומודרני שהוא ה- דבר הבא בחווית הנעורים, אין להורים שום סיכוי להיות מעודכנים, ולדעת במה בדיוק המתבגרים שלהם מתעסקים. פער הדורות הנו חשוב ומשמעותי להתפתחותם של הילדים. יחד עם זאת, ההורים צריכים להיות מעודכנים בכל הטרנדים שמעסיקים את ילדייהם ועל כך ניתן ללמוד אך ורק מהמתבגרים עצמם.  בניגוד לתינוק קטן וסקרן שחוקר ושבודק את עולמו בליווי צמוד של הוריו, ההורים לא נמצאים עם ילדם המתבגר כל הזמן, כך יוצא שההורים צריכים לסמוך על שיקול דעתו השברירי והאימפולסבי של ילדם המתבגר.

זו סיבה מאוד טובה להכנס לתוך עולמם של בני הנוער, ולהשאר מעודכנים בזמן אמת בכל הטרנדים, שעלייהם נחשפים הילדים.  להורים יש "קצת" יותר ניסיון חיים מנער או מנערה בגיל ההתבגרות, כך שההורים יכולים להוות מתווכים מאוד טובים לטרנדים המציפים את בני הנוער, ולחבר אותם עם המציאות או לסייע להם בשיקול הדעת לטוב או לרע. ברגע שהורה מעודכן, הוא יכול לפתח שיחה טובה עם ילדו המתבגר (אפילו ברמה פילוסופית), ולדון בטרנד החדש, כך שילדו לא יקבלו כתורה מסיני.

המיזם החדש "השטינקרים" מהווה צוהר לעולמם של בני הנוער ומאפשר להורים להיות עם היד על הדופק !

www.shteenkerim.co.il